Ateş Savaşçıları'nın Final Tatbikatı Gerçek Gibi Geçti
Denizli Orman Bölge Müdürlüğü, yaz aylarındaki orman yangınlarına karşı alınan önlemleri güçlendirmek için tatbikatlarına devam ediyor. 812 bin hektarlık ormanlık alanda görev yapacak ekipler, 2 helikopter, 74 arazöz ve yaklaşık 1000 personelle, olası yangınlara karşı hazır durumda bulunuyor.
Denizli Orman Bölge Müdürlüğü, yaz mevsiminde yükselen orman yangını tehlikesine karşı önlemlerini güçlendirmek için tatbikatlarını devam ettiriyor. 812 bin hektarlık orman alanında görev alacak ekipler, 2 helikopter, 74 arazöz ve yaklaşık 1000 personelle yangınlara karşı hazırlık yapıyor.
Denizli Orman Bölge Müdürlüğü, yaz aylarında sıklıkla meydana gelen orman yangınları öncesinde, ekiplerin hazırlık düzeylerini artırmak için tatbikatlarını devam ettiriyor. Denizli’de düzenlenen bu tatbikatlarla, ekiplerin yangınlara hızlı ve etkili bir şekilde müdahale etme yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanıyor.
Denizli Orman Bölge Müdürü Ahmet Köle, Denizli ve Uşak illerini kapsayan sorumluluk alanında yangınlara karşı tüm önlemlerin alındığını ifade etti.
Köle, bölgedeki toplam orman alanının 812 bin 168 hektar olduğunu belirterek, "Denizli’de 588 bin 672 hektar, Uşak’ta ise 223 bin 496 hektar ormanımız bulunuyor. Bölge Müdürlüğümüzün sorumluluk alanının yaklaşık yüzde 45’i ormanlık bölgedir. Orman yangınlarıyla mücadele için sürekli olarak hazırlık halindeyiz" şeklinde konuştu.
2025 yılında 83 adet yangın, toplamda 4 bin 108 hektarlık bir alanın tahrip olmasına neden oldu.
Küresel iklim değişikliğinin etkileri sonucunda orman yangınlarının artış gösterdiğine vurgu yapan Köle, 2025 yılında bölgede meydana gelen yangınlarla ilgili bilgiler paylaştı. Köle, "2025 yılında Bölge Müdürlüğümüze bağlı 83 yangında toplam 4 bin 108 hektar ormanlık alan zarar gördü. 2026 yılının başından bugüne kadar ise 8 yangın meydana geldi ve 7 hektarlık bir alan etkilendi. Geçen yılın aynı döneminde bu sayı 24 yangın ve 15 hektar olarak kaydedilmişti.
Bu yıl yağışların etkisiyle yangın sayımız daha düşük seviyelerde kalıyor" şeklinde konuştu.
Yangınların çoğunluğunun insan kaynaklı olduğunu vurgulayan Köle, "Geçen yıl meydana gelen yangınların sayısının yüzde 83'ü insan kaynaklıydı. Amacımız, insan kaynaklı yangınları en düşük seviyeye indirmek" şeklinde konuştu.
65 bin bireye yangın farkındalığı eğitimi sunuldu.
Yangınları önlemek amacıyla toplumun çeşitli kesimlerine yönelik yapılan bilinçlendirme faaliyetlerini aktaran Köle, orman köylülerinden öğrenciler, öğretmenlerden avcı, çoban ve arıcılara kadar birçok gruba eğitim verildiğini ifade etti. Bilgilendirme çalışmalarının kahvehanelerde, pazar yerlerinde, alışveriş merkezlerinde ve trafik kontrol noktalarında da gerçekleştirildiğini belirten Köle, 2026 yılında toplamda 65 bin kişiye ulaşıldığını vurguladı.
Ayrıca, öğrencileri bilinçlendirmek amacıyla sürdürülen çalışmaların kesintisiz devam ettiğini söyleyen Köle, 4 bin öğrenciye "Akıllı Tavşan MOMO Orman Dostları" müzikali aracılığıyla orman sevgisi ve yangın farkındalığı aşılandığını dile getirdi.
4.346 orman yangını gönüllüsü, görevlerini icra etmek için hazır durumda.
Bölge Müdürlüğü'nde 4.346 orman yangını gönüllüsünün yer aldığını ifade eden Köle, gönüllüler için bir fiziksel dayanıklılık parkuru inşa edildiğini ve eğitimlerin devam ettiğini belirtti. Gönüllülerden oluşan timlerin "Çınar, Servi, Meşe, Sedir ve Ardıç" isimleriyle faaliyet göstereceğini de sözlerine ekledi.
Yangın söndürme filosu güçlendirildi.
Yangınla mücadele için araç sayısının artırıldığına dikkat çeken Köle, "Şu anda 2 helikopter, 74 arazöz ve su ikmal aracı, 93 ilk müdahale aracı, 22 iş makinesi ile birlikte yaklaşık 1000 personelimizle göreve hazırız. Ayrıca, 427 orman köyümüzde erken müdahale sağlamak amacıyla su tankerlerimiz mevcuttur" ifadelerini kullandı.
‘Baykuş Gözü’ ile 24 saat kesintisiz izleme
Köle, ormanların çeşitli noktalarına toplamda 156 yapay yangın havuzu kurulduğunu dile getirerek, bu alanların düzenli bir şekilde bakım ve kontrollerinin gerçekleştirildiğini aktardı. Yangınla mücadelede teknolojik imkanların etkili bir şekilde kullanıldığını vurgulayan Köle, insansız yangın gözetleme kuleleri ve İHA’lar aracılığıyla ormanların sürekli olarak izlendiğini ifade etti.
Ayrıca, Bölge Müdürlüğü imkanlarıyla geliştirilen mobil yangın gözetleme aracına öğrencilerin "Baykuş Gözü" ismini verdiğini belirten Köle, bu aracın yüksek çözünürlüklü görüntü iletimi sağladığını ve güneş panelleri sayesinde kendi enerjisini ürettiğini açıkladı.
Yangın sonrası 6 milyon 200 bin fidan, toprağa dikilecek.
Yangından etkilenen bölgelerin yeniden doğaya kazandırıldığını ifade eden Köle, rehabilitasyon süreçlerinde bölgenin doğal yapısına uygun türlerin tercih edildiğini aktardı. Yangına dayanıklı servi ve geniş yapraklı bitkilerin belirli alanlara dikildiğini belirten Köle, doğayı korumak amacıyla meyve veren türlerin de kullanılacağını dile getirdi. 2026 yılında gerçekleştirilecek çalışmalarda 6 milyon 200 bin fidanın toprakla buluşacağını açıklayan Köle, vatandaşlara önemli bir çağrıda bulundu.
Köle, "Herhangi bir amaçla ormanlarda, tarlalarda ve bahçelerde kesinlikle ateş yakılmamalıdır. Vatandaşlarımızdan, en küçük dumanı gördüklerinde zaman kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirmelerini istiyoruz. Ormanlarımızı yangınlardan yalnızca siz koruyabilirsiniz" şeklinde konuştu.