Web Analytics
11 Haziran 2026, Perşembe

Başkan Şeniz Doğan: "Çevre bilincini artırmak için projelerimize devam edeceğiz"

04.06.2026 13:01 Denizli Haber
0
Başkan Şeniz Doğan:

Merkezefendi Belediye Başkanı Şeniz Doğan, 5 Haziran Dünya Çevre Günü ve Türkiye Çevre Haftası nedeniyle bir bildiride bulundu. Başkan Doğan, "Çevreyi korumanın gelecek nesiller için hayati öneme sahip olduğunu biliyoruz. Bu bilinçle, doğaya duyarlı ve sürdürülebilir bir yaşam tarzı benimseyerek projelerimizi kesintisiz bir şekilde yürütüyoruz" şeklinde konuştu.

Merkezefendi Belediye Başkanı Şeniz Doğan, 5 Haziran Dünya Çevre Günü ve Türkiye Çevre Haftası kapsamında bir mesaj paylaştı. Başkan Doğan, "Merkezefendi Belediyesi olarak çevremizi korumanın, geleceğimizi korumakla eşdeğer olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, doğaya saygılı ve sürdürülebilir bir yaşam anlayışıyla çalışmalarımızı azimle sürdürüyoruz," ifadelerini kullandı.

Başkan Doğan, mesajında şu şekilde ifade etti: "Çevre kirliliği, doğal kaynakların hızla tükenmesi ve iklim değişikliğinin sonuçları, günümüzde tüm dünya için ciddi bir tehdit teşkil etmektedir. Daha temiz, sağlıklı ve yaşanabilir bir geleceği bırakmak, hepimizin ortak sorumluluğudur. Bu vizyonla Merkezefendi Belediyesi olarak çevre konusundaki örnek projeleri hayata geçiriyor, sıfır atık ve geri dönüşüm çalışmalarımızı her geçen gün daha da yaygınlaştırıyoruz."

Denizli, Atık Getirme Merkezi’ni kuran ilk belediye olmanın sevincini yaşarken, ilçe genelinde atık yağ, elektronik atık ve atık pil toplama noktaları oluşturarak geri dönüşüm faaliyetlerine devam ediyor. Mobil Atık Getirme Merkezlerimiz sayesinde vatandaşlarımız, geri dönüşüm hizmetlerine daha kolay erişim sağlamaktadır. Evsel ve ambalaj atıklarının kaynağında ayrıştırılması amacıyla 140 bin haneye siyah ve mavi çöp poşeti dağıtımını gerçekleştiriyoruz.

Kullanılabilir durumda olan tekstil ürünlerini de ilçemiz genelindeki 200 giysi kumbarası ile ekonomi kazandırıyoruz. Bunun yanı sıra, Denizli Eczacı Odası iş birliğiyle belirlenen gönüllü eczaneler aracılığıyla atık ilaç toplama uygulamamızı sürdürüyor, çevre ile insan sağlığını korumaya yönelik çalışmalarımızı devam ettiriyoruz” şeklinde konuştu.

Başkan Doğan, "Çevre bilincinin erken yaşlarda edinilmesi gerektiğine inanıyoruz; bu nedenle ilçe genelindeki anaokulu ve ilkokullarımızda çocuklarımıza düzenli olarak çevre eğitimi veriyoruz." şeklinde sözlerini sürdürdü.

"Sürdürülebilir bir geleceğin temellerinin, çevreye duyarlı nesiller yetiştirmekle atıldığını biliyoruz. Bu yıl Türkiye Çevre Haftası'nın 'Dünya Bize Emanet' teması doğrultusunda kutlanması, doğaya olan sorumluluğumuzu bir kez daha hatırlatıyor. Sıfır atık anlayışının toplumun tüm kesimlerinde benimsenmesi ve çevre bilincinin artırılması yönündeki çalışmalarımızı devam ettireceğiz.

5 Haziran Dünya Çevre Günü'nün, çevre konusundaki farkındalığı artırmasına katkı sağlamasını umuyor, tüm hemşehrilerime sağlıklı, huzurlu ve temiz bir çevre diliyorum."

Diğer Haberler