Dijital Yetkinlikler Programını başarıyla bitiren katılımcılar sertifikalarını aldı
Denizli Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen Kent Konseyi Yaşlı Meclisi'nin "Dijital Yetkinlikler Kursu"nu tamamlayan 29 katılımcı, 65 yaş ve üzeri bireylerden oluşuyor. Kursiyerler, sertifikalarını düzenlenen bir törenle teslim aldı.
Denizli Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi Yaşlı Meclisi tarafından gerçekleştirilen "Dijital Yetkinler Kursu"nu tamamlayan 65 yaş ve üzeri 29 katılımcı, yapılan bir törenle sertifikalarını teslim aldı.
Denizli'de, yaşlı bireylerin teknolojiyle daha etkili bir şekilde etkileşim kurmasını sağlamak amacıyla başlatılan "Dijital Yetkinler Kursu" başarıyla sona erdi. Bu proje, Denizli Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi Yaşlı Meclisi tarafından yürütüldü ve eğitim alan kursiyerler, düzenlenen bir törenle sertifikalarını aldılar. Sertifika töreni, Denizli Büyükşehir Belediyesi Nihat Zeybekci Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi.
Törene, Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, Kent Konseyi Yaşlı Meclisi Başkanı Velittin Kalınkara, kurs eğitmeni ve çok sayıda kursiyer katılım gösterdi.
Dijital dünyanın hayatın her alanında etkisini hızla artırdığı günümüzde, özellikle yaşları ilerlemiş bireylerin teknolojik yeniliklere adapte olmalarını hedefleyen kurs büyük ilgi topladı. Toplamda 80 saat süren eğitim programında katılımcılara, temel dijital becerilerden güvenli internet kullanımı gibi birçok konuda uygulamalı dersler verildi.
65 yaş ve üstü bireylere mahsus olarak gerçekleştirilen bu kursta, katılımcılara; akıllı telefon ve tablet kullanımı, internet hizmetlerinden faydalanma, dijital içerikler oluşturma, bilgi paylaşımı, çevrimiçi işlemler ve güvenli internet kullanımı konuları aktarıldı. Eğitim tamamlandığında, kursiyerler dijital teknolojileri daha verimli biçimde kullanma, çevrimiçi hizmetlere erişim sağlama, dijital ortamda bilgi paylaşma ve internet ortamında ortaya çıkabilecek riskleri tanıma becerileri geliştirdi.
Eğitim süreciyle birlikte katılımcılar, özellikle kamu kurumlarının sunduğu dijital hizmetlerden daha etkin bir şekilde yararlanma imkânı bulduklarını ve günlük yaşamlarında teknoloji kullanımında daha fazla özgüven kazandıklarını ifade ettiler.
Törende bir konuşma gerçekleştiren Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, teknolojinin artık günlük yaşamın vazgeçilmez bir unsuru haline geldiğini ifade ederek, dijital okuryazarlığın her yaş grubundan insanlar için büyük önem taşıdığını vurguladı. Marım, "Günümüzde kamu hizmetlerinden bankacılık işlemlerine, iletişimden bilgiye erişime kadar birçok işlemin dijital platformlarda gerçekleştirildiğini görmekteyiz. Vatandaşlarımızın bu dönüşüme uyum sağlaması için eğitim son derece önemlidir.
Bu kurslar sayesinde büyüklerimiz hem yeni bilgiler edinme fırsatı buluyor hem de sosyal hayata daha aktif bir şekilde katılım gösteriyor. Öğrenmenin yaşı olmadığını bir kez daha gözler önüne seriyoruz" şeklinde konuştu.