Web Analytics
24 Haziran 2026, Çarşamba

60 Yıldır Baba Mesleğini Yaşatıyor, Çocukları Mutlu Ediyor

24.06.2026 12:00 Denizli Haber
1
60 Yıldır Baba Mesleğini Yaşatıyor, Çocukları Mutlu Ediyor

Denizli'de ikamet eden 72 yaşındaki bir birey, 1996 yılında eğitim hayatını tamamlamayı bırakıp, ailesinin mesleği olan bisiklet ve motosiklet tamirciliğine adım attı. Yaklaşık 60 yıldır bu işi büyük bir tutku ve heyecanla icra etmeye devam ediyor.

Denizli'de ikamet eden 72 yaşındaki bir birey, 1996 yılında eğitim hayatına veda ederek, aile geleneği olan bisiklet ve motosiklet tamirciliğine adım atmış ve 60 yıldır bu mesleği ilk günkü heyecanıyla icra etmeye devam ediyor.

Denizli’nin Tavas ilçesinde yaşayan 72 yaşındaki Mehmet Irmak, yaklaşık 70 senedir süregelen aile mesleği bisiklet ve motosiklet tamirciliğini son 60 yıldır icra ediyor. İlkokul eğitimini tamamladıktan sonra 1966 yılında okul yaşamına son veren Irmak, mesleği babasından öğrenerek yıllarca aynı dükkânda faaliyet gösterdi. Bisikletlerle uğraşmanın kendisine büyük bir mutluluk sağladığını belirten Irmak, mesleğine olan tutkusunu paylaştı. Irmak, "Yaklaşık 70 yıldır babadan oğula bu mesleği sürdürüyoruz.

Ben de 60 yıldır bu işin içindeyim. 1966 yılında eğitim hayatımı sonlandırarak bu alana adım attım ve o günden beri bisiklet ve motosiklet tamiratına devam ediyoruz" şeklinde konuştu.

Teknolojinin ilerlemesiyle bisikletlere olan ilginin düştüğünü ifade eden Mehmet Irmak, "Elektrikli bisikletlerin ortaya çıkmasıyla birlikte geleneksel bisikletlere olan talep azaldı. Son dönemde ise çocuklar yaz tatillerinde daha fazla bisiklet sürme eğilimi gösteriyor. Tavas’ın yokuşlu yapısı, bisiklet kullanımının geçmişteki kadar yaygın hale gelmesini engelliyor. Çoğunlukla, çocukların bisikletlerini onarıyoruz. Ara sıra da hobi ve spor amacıyla kullananların bisikletleri bize geliyor" şeklinde konuştu.

Bisiklet koleksiyonu bulunduğunu ifade eden Irmak, bisikletin tarihteki önemli ulaşım araçlarından biri olduğunu belirterek, "Farklı modellerde 20 bisikletim mevcut. Babam zamanında bisikletleri 10 dakikası 10 kuruşa kiralardı. Çocuklar bu fırsatı değerlendirmek için sıraya girerdi. Yetişkinler ise bisikletleri günlük veya haftalık olarak kiralamak isterdi. Geçmişte bisikletler, tütün taşımada, pazar alışverişlerinde ve köyler arası ulaşımda kullanılıyordu. Adeta bir araç olarak işlevseldi.

Günümüzde ise daha çok hobi ve spor amacıyla tercih ediliyor" şeklinde konuştu.

Bisikletin yaşamımızın ayrılmaz bir parçası olduğunu belirten Irmak, "Bisikletin günümüzdeki popülaritesi geçmişteki kadar yüksek olmasa da, tıpkı radyo gibi hayatımızda yer eden vazgeçilmez bir unsurdur" ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler