Web Analytics
24 Haziran 2026, Çarşamba

Babası gibi 60 yıldır çocukların mutluluğunu sağlayan dede meslek hayatına devam ediyor

24.06.2026 12:00 Denizli Haber
1
Babası gibi 60 yıldır çocukların mutluluğunu sağlayan dede meslek hayatına devam ediyor

72 yaşındaki Mehmet Irmak, 1966’da okul eğitimini bırakıp babasının izinden giderek bisiklet ve motosiklet tamirciliğine başlamış. Tam tam 60 yıldır bu mesleği, ilk günkü tutkusuyla icra ediyor.

1966 yılında eğitim hayatını sonlandırarak babasının mesleği olan bisiklet ve motosiklet tamirciliğine yönelen 72 yaşındaki Mehmet Irmak, 60 yıldır bu işteki tutkusunu ilk günkü gibi koruyarak çalışmalarına devam ediyor.

Denizli'nin Tavas ilçesinde ikamet eden 72 yaşındaki Mehmet Irmak, 70 yılı aşkın bir süredir aile geleneği olan bisiklet ve motosiklet tamirciliğini 60 yıldır icra ediyor. İlköğretim eğitimini tamamladıktan sonra 1966 yılında okul hayatına veda eden Irmak, babasından edindiği bilgilerle yıllardır aynı dükkânda faaliyet göstermeye devam ediyor.

Bisikletlerle ilgilenmekten büyük bir keyif aldığını belirten Irmak, mesleğine olan tutkusunu paylaştı. Irmak, "Yaklaşık 70 yıldır bu mesleği ailemle birlikte sürdürüyoruz. Ben de 60 yıldır bu aladayım. 1966 yılında okul hayatımı tamamlayarak bu işe adım attım. O günden bu yana bisiklet ve motosiklet tamirine devam ediyoruz" şeklinde konuştu.

Teknolojinin ilerlemesiyle bisiklet kullanımındaki ilginin azaldığını ifade eden Irmak, "Elektrikli bisikletlerin piyasaya sürülmesi, geleneksel bisikletlere olan talebi düşürdü. Son dönemlerde çocuklar, genellikle yaz tatilleri boyunca bisiklet sürmeyi tercih ediyor. Tavas’ın yokuşlu yapısı nedeniyle bisiklet kullanımı artık eskisi kadar yaygın değil. Çoğunlukla çocukların bisikletlerini tamir ediyoruz. Arada bir de hobi veya spor amaçlı kullananların bisikletleri bize geliyor" dedi.

Kendi bisiklet koleksiyonuna sahip olduğunu ifade eden Irmak, geçmişte bisikletin önemli bir ulaşım aracı olduğunu vurgulayarak, "Farklı modellerden oluşan 20 bisikletim var. Babam daha önce bisikletleri 10 dakikası 10 kuruşa kiraya verirdi. Çocuklar sıraya girerdi. Yetişkinler ise günlük ve haftalık kiralama yaparlardı. Eskiden bisikletle tütün taşınır, pazar alışverişleri gerçekleştirilir ve köyler arası ulaşım sağlanırdı. Bir ulaşım aracı olarak kullanılıyordu.

Ama şimdi daha çok hobi ve spor amacıyla tercih ediliyor" şeklinde konuştu.

Bisikletin yaşamın ayrılmaz bir unsuru olduğunun altını çizen Irmak, "Bisikletin popülaritesi eskisi kadar yüksek olmasa da, radyo gibi hayatımızda önemli bir yere sahip" dedi.

(HA-MB-

Diğer Haberler