Web Analytics
11 Haziran 2026, Perşembe

Işıklı Gölü'nde Av Sezonu Coşkulu Törenle Başladı

04.06.2026 13:30 Denizli Haber
0
Işıklı Gölü'nde Av Sezonu Coşkulu Törenle Başladı

Denizli'nin önde gelen su ürünleri noktalarından biri olan Çivril Işıklı Gölü'nde av yasağı kaldırıldı. Denizli İl Tarım ve Orman Müdürü, bu önemli anı kutlamak için bir tören düzenleyerek yeni sezonun ilk ağlarını göle bıraktı.

Denizli'nin önde gelen su ürünleri merkezlerinden biri olan Çivril Işıklı Gölü'nde, av yasağı kaldırıldı. Denizli İl Tarım ve Orman Müdürü'nün katılımıyla gerçekleştirilen törende, yeni sezonun ilk ağları göle bırakıldı.

Denizli'nin su ürünleri üretimi açısından büyük bir öneme sahip olan Çivril Işıklı Gölü'nde, 1 Mart'ta başlayan av yasağının sona ermesiyle yeni av sezonu resmen başladı. Aylarca bu anı bekleyen balıkçılar, günün ilk ışıklarıyla birlikte "Vira Bismillah" diyerek tekneleriyle gölün sularına açıldılar ve sezonun ilk ağlarını dualarla suya bıraktılar.

Denizli İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Nevzat Zayim, yeni sezonun açılışına katıldı. Balıkçılarla birlikte göle açılan Zayim, ağların suya bırakılmasına eşlik ederek sezonun bol ve kazançlı olması için iyi dileklerde bulundu.

Sezon öncesi yapılan toplantıda, Çivril Jandarma Bot Tim Komutanlığı, Işıklı Gölü Su Ürünleri Kooperatifi üyeleri ve yerel balıkçılar bir araya geldi. Bu toplantıda, sürdürülebilir balıkçılık uygulamaları ve denetim faaliyetleri üzerinde duruldu. Gölün su ürünleri kaynaklarının korunması ile avcılık kurallarına uygunluğun sağlanmasının önemi öne çıkarıldı.

Toplantıda söz alan Denizli İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Nevzat Zayim, av yasağının balık popülasyonunun korunmasında büyük bir rol oynadığını ifade etti. Zayim, "Üç ay süresince uygulanan av yasağı, gölümüzdeki balık varlığının korunması ve sağlıklı bir şekilde artması açısından hayati bir öneme sahipti. Bugün balıkçılarımız yeniden ekmek tekneleriyle suya döndü. Ancak bizim amacımız sadece bugünü düşünmek değil, aynı zamanda geleceği de gözetmek.

Gelecek nesillerin bu gölden faydalanabilmesi için tüm avcılarımızın yasal boy limitlerine ve avcılık kurallarına dikkatle uyması gerekmektedir" şeklinde konuştu.

Işıklı Gölü Su Ürünleri Kooperatifi üyeleri ve bölge balıkçıları, av yasağı döneminde belirlenen kurallara özenle riayet ettiklerini belirtirken, İl Müdürü Zayim’in gerçekleştirdiği ziyaretten dolayı duydukları memnuniyeti de vurguladılar.

Diğer Haberler