Web Analytics
27 Haziran 2026, Cumartesi

Denizli'de Yerel Medyanın Geleceği Ele Alındı

05.06.2026 12:01 Denizli Haber
1
Denizli'de Yerel Medyanın Geleceği Ele Alındı

İzmir Gazeteciler Cemiyeti’nin Avrupa Birliği destekli "Medya Özgürlüğüne Destek – Güçlü Dayanışma, Güçlü Medya" adlı projesi çerçevesinde, Denizli'de gazetecilere yönelik ikinci eğitim etkinliği gerçekleştirildi. Eğitimde katılımcılar, yapay zeka, dijital medya ve içerik üretimi ile mesleki dayanışma konularında detaylı bilgiler edindi.

İzmir Gazeteciler Cemiyeti’nin Avrupa Birliği desteğiyle hayata geçirdiği "Medya Özgürlüğüne Destek – Güçlü Dayanışma, Güçlü Medya" projesi çerçevesinde düzenlenen bölge eğitimlerinin ikinci etabı Denizli’de gerçekleştirildi. Bu eğitimlerde gazetecilere yapay zekâ, dijital medya, içerik üretimi ve mesleki dayanışma konularında detaylı bilgiler sunuldu.

Denizli, yerel medyanın dijital dönüşüm sürecine dair kayda değer bir gazetecilik etkinliğine ev sahipliği yaptı. İzmir Gazeteciler Cemiyeti tarafından, Türkiye Gazeteciler Sendikası ve Gazeteciler Cemiyeti iş birliğiyle Avrupa Birliği desteğiyle gerçekleştirilen ‘Medya Özgürlüğüne Destek – Güçlü Dayanışma, Güçlü Medya’ projesi çerçevesinde düzenlenen bölgesel il eğitimlerinin ikincisi Denizli’de büyük bir katılımla yapıldı. Eğitime, PAÜ Rektörü Prof. Dr.

Mahmud Güngör, İzmir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Dilek Gappi, Denizli Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Özkan Tokmak, Aydın Büyükşehir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Ümit Özmen, PAÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Soylu, Proje Koordinatörü Reyhan Şenay ve çok sayıda gazeteci katılım gösterdi.

"Basın Kanunu'nda köklü değişiklikler yapmak kaçınılmaz hale geldi."

Medya sektörünün küresel ve dijital bir dönüşüm sürecinin tam ortasında bulunduğunu ifade eden İzmir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Dilek Gappi, mesleğin geleceği açısından finansal bağımsızlığın ve yeni gelir modellerinin gerekliliğine dikkat çekti. Gappi, "Doğru ve etkili bir habercilik yapabilmek için kendi yolumuzu açmamız elzem.

Bu doğrultuda medyanın finansal yapısını yeniden şekillendirerek; üçte bir gelirinin devletten, üçte birinin özel sektörden ve üçte birinin de yerel kuruluşlardan sağlandığı bir denge kurmalıyız. Gazetecilik mesleğine hayatını adamış olanların haklarını korumak adına Basın Kanunu’nun köklü bir değişimden geçmesi kaçınılmazdır" ifadelerini kullandı.

Denizli Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Özkan Tokmak, İGC ile birlikte gerçekleştirilen önemli bir eğitim projesinde yer almaktan büyük bir mutluluk ve gurur duyduğunu dile getirdi. Tokmak, "Kamu yararını gözeterek doğru bilgiyi topluma ulaştırmak gazetecilerin temel görevlerinden biridir. Günümüzde bilgi kirliliği ile mücadele ederken, aynı zamanda gelişen teknolojilere uyum sağlamalı ve yapay zeka araçlarını en etkin şekilde kullanmalıyız.

Bu kapsamda gerçekleştirilen eğitimlerin meslektaşlarımıza büyük katkılar sağlayacağına inanıyorum. Bu fırsatı Denizli’ye getiren Dilek Başkanımıza teşekkürlerimi sunuyorum," ifadelerini kullandı.

Açılış konuşmalarının sona ermesinin ardından Levent Özen, gazetecilere 'Dijital Medya ve Yapay Zeka' konulu bir eğitim sundu. Mustafa Cem Özer ise 'Yapay Zeka ile İçerik Üretimi' başlığı altında bilgi paylaştı. Ali Kayadibi de 'Yeni Medyada İletişim ve Dayanışma' üzerine bir eğitim gerçekleştirdi.

Diğer Haberler